„Епл“ најави најголем откуп на акции во историјата! Одборот одобри 110 милијарди долари
Акциите на „Епл“ пораснаа за 7 отсто во продолженото тргување во четвртокот, откако производителот на ајфон објави фискална заработка во вториот квартал што ги надмина проценките и најави проширена програма за откуп на акции.
„Епл“ објави дека неговиот одбор одобрил откуп на акции од 110 милијарди долари, што е зголемување за 22 отсто во однос на минатогодишното одобрение од 90 милијарди долари. Тоа е најголемиот откуп во историјата, пред претходните откупи на компанијата, покажуваат податоците на компанијата „Birinii Associates“.
Сепак, вкупната продажба падна за 4 отсто, а продажбата на ајфон падна за 10 отсто на годишно ниво во текот на кварталот, што „Епл“ го припиша на споредбата со минатата година.
„Епл“ не даде формални насоки, но извршниот директор на компанијата, Тим Кук, изјави за Си-Ен-Би-Си дека вкупната продажба ќе расте со „ниски едноцифрени бројки“ во текот на вториот квартал.
„Епл“ оствари приход од 81,8 милијарди долари во текот на јунскиот квартал минатата година, а аналитичарите прогнозираа 83,23 милијарди долари.
Во разговорот за заработка со аналитичарите, шефот на финансии на „Епл“ Лука Маестри рече дека компанијата очекува овој квартал да постигне двоцифрен раст на продажбата на ајпад во однос на претходната година. Покрај тоа, тој рече дека се предвидува дека секторот за услуги ќе продолжи да расте со моментално високата стапка што ја постигна во изминатите два квартали.
„Епл“ објави нето приход од 23,64 милијарди долари, или 1,53 долари по акција, што е за 2% помалку од 24,16 милијарди долари или 1,52 долари по акција во претходниот период.
Кук изјави за Си-Ен-Би-Си дека продажбата во фискалниот втор квартал претрпе груба споредба со периодот од пред една година, кога компанијата направи 5 милијарди американски долари во доцната продажба на ајфон 14 поради проблеми со снабдувањето за време на Ковид.
„Ако ги отстраните тие 5 милијарди долари од минатогодишните резултати, ќе бевме во пораст од година во година овој квартал“, рече Кук. „И така, ние го разгледуваме тоа внатрешно од тоа како работи компанијата.
„Епл“ соопшти дека продажбата на ајфон паднала за речиси 10 отсто на 45,96 милијарди долари, што укажува на слаба побарувачка за тековната генерација на паметни телефони, кои беа пуштени во продажба во септември. Продажбата беше во согласност со проценките на аналитичарите, а Кук рече дека без минатогодишната зголемена продажба, приходите од ајфон би биле еднакви.
Продажбата на Мек се зголеми за 4 отсто на 7,45 милијарди долари, но сепак беше под највисокото ниво на сегментот поставено во 2022 година. Кук рече дека продажбата е зголемена со новите модели на компанијата Мекбук ер (MacBook Air) кои беа претставени со надграден M3 чип во март.
Останатите производи, како што „Епл“ известува за продажбата на својот епл часовник (Apple Watch) и AirPods, паднаа за 10 проценти од годишно ниво на 7,9 милијарди долари.
Во текот на кварталот, Apple ја објави својата прва голема нова категорија производи по години, слушалките за виртуелна реалност Vision Pro, но уредот од 3.500 долари се очекува да се продава во мал број, особено во споредба со главните производни линии на „Епл“ .
„Само ја гребеме површината за да не можеме да бидеме повозбудени за нашата можност таму“, рече Кук.
„Епл“ нема издадено нов ајпад од 2022 година, што ја забавува продажбата. Приходите на дивизијата паднаа за 17 отсто на 5,6 милијарди долари. Се очекува „Епл“ да ги објави новите ајпади на 7 мај, што би можело да ја оживее побарувачката за линијата на производи.
Кук рече дека „Епл“ има „големи планови“ кои ќе ги објави на настанот за ајпад следната недела и на светската конференција за програмери во јуни.
Услугите на компанијата беа светла точка во текот на кварталот. Продажбата се зголеми за 14,2 отсто до 23,9 милијарди долари. Така, „Епл“ известува за приходи од своите претплатни услуги, гаранции, договори за лиценцирање со пребарувачите и плаќања. Компанијата има широка дефиниција за претплатници, вклучително и корисници кои се претплатуваат на апликации преку „Епл“ App Store. Има над милијарда платени претплати.
Продажбата во Кина, третиот по големина регион на „Епл“, падна за 8 отсто до приходи од 16,37 милијарди долари, што беше значително подобро од продажбата од 15,25 милијарди долари што ја очекуваа аналитичарите на FactSet, потенцијално намалувајќи ја загриженоста на инвеститорите дека производителот на ајфон можеби изгубил удел на пазарот за локалното население од конкуренти како Huawei.
„Се чувствувам добро во Кина. „Размислувам повеќе за долгорочниот план отколку следната недела“, рече Кук.
Кук изјави за Си-Ен-Би-Си дека продажбата на ајфон е зголемена во Кина во текот на кварталот, што „може да биде изненадување за некои“.
Покрај одобрението за откуп, „Епл“ соопшти дека ќе исплати дивиденда од 25 центи, што претставува зголемување од 1 цент.